Inilah Cara Mudah Rawatan Uban Rambut Semulajadi Yang Ramai Tak TAHU !!


Uban adalah proses semulajadi yang biasanya berlaku dengan umur, tetapi terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan ia. Sebahagian daripada mereka adalah genetik, kemoterapi pemakanan kekurangan zat makanan, dan sebagainya.

Terdapat pelbagai produk yang dijual di pasaran dan sepatutnya untuk merawat graying itu atau berhenti sepenuhnya. Sebahagian daripada mereka adalah cekap, tetapi mereka tidak biasanya amat mahal dan paling teruk adalah bahawa ia mengandungi bahan kimia sintetik yang amat membahayakan.
Jadi, mengapa akan anda menghabiskan wang pada bahan kimia apabila anda boleh menggunakan produk semula jadi untuk membantu anda? Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah memberi perhatian kepada diet anda, jadi anda perlu memasukkan lebih banyak makanan yang sihat dan berkhasiat dalam diet anda. Anda juga boleh mencuba ini ubat semulajadi yang akan membantu anda mendapatkan kembali warna semulajadi anda dengan rupa yang berkilat.

Minyak kelapa dan resipi lemon terhadap Uban
Minyak kelapa boleh memberikan banyak manfaat sihat. Ia memiliki sifat-sifat antimikrobial, dan mengandungi laurik dan asid lemak yang boleh menguatkan akar dan rambut. Mereka juga akan merangsang rambut anda tumbuh semula. Asid lemak dan vitamin ini menyuburkan kulit kepala, dan boleh keluarkan pembentukan sebum, diperbuat daripada folikel rambut.
Seperti yang anda lihat, minyak kelapa adalah sangat berfaedah, dan ini telah disahkan oleh banyak produk kosmetik yang mempunyai minyak sebagai bahan utama. Minyak ini boleh memberi kesan yang positif bagi rambut anda kerana ia boleh mengurangkan kehilangan protein dalam rambut yang rosak, merangsang pertumbuhan rambut, melembapkan rambut Kering, melembutkan rambut dan memberikan lihat berkilau, dan sebagainya.
Lemon adalah sangat baik untuk rambut disebabkan oleh hakikat bahawa ia adalah banyak dengan vitamin C dan kandungan fosforus, vitamin B dan pelbagai khasiat pemakanan yang mempunyai sifat antioksidan. Walaupun doktor mengesyorkan lemon untuk pencegahan rambut putih.
Anda perlu sedar bahawa ubat ini tidak akan menghalang proses semula jadi, tetapi akan memanjangkan Uban atau dalam kes jika anda sudah mempunyai, akan berhenti dan memanjangkan ia. Tetapi, dalam kedua-dua kes, ubat yang benar-benar semulajadi ini akan memberikan banyak manfaat kepada rambut anda. Resipi yang sangat mudah dan mudah untuk menyediakan.
Sila lihat!
Anda perlu:
50 ml minyak kelapa
3 camca besar jus lemon segar
Arahan:
Campurkan dengan minyak kelapa dan jus lemon ke dalam mangkuk plastik yang kecil. Sapukan campuran pada rambut yang telah dicuci, dan urut perlahan-lahan ke dalam kulit kepala. Biarkan ia kekal selama 45 minit hingga 1 jam. Kemudian, basuh rambut anda dengan syampu. Melakukan prosedur ini dua kali seminggu. Ubat ini juga akan membantu anda menghilangkan kelemumur. Jadi, banyak manfaat dengan 2 bahan-bahan yang mudah! Mencubanya hari dan anda tidak akan menyesalinya!
Sumber: http://educationofsoul.com/2016/09/17/coconut-oil-lemon-mixture-turns-gray-hair-back-natural-color/
Inilah Cara Mudah Rawatan Uban Rambut Semulajadi Yang Ramai Tak TAHU !! Inilah Cara Mudah Rawatan Uban Rambut Semulajadi Yang Ramai Tak TAHU !! Reviewed by Unknown on 13:24:00 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.